جستجو در وبلاگ

۱۳۸۷ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

پاسپورت شاهنشاهی 70 ساله

شاید این جالب ترین و قدیمی ترین و مهم ترین چیزی بود که به کلکسیون من اضافه شد .
نزدیک به یک ماه پیش یکی از دوستان برای من کیسه ای پر از پاسپورت و شناسنامه فرستاد و خواهش کرد که برایش کپی کنم .
مشغول کپی کردن بودم که چشمم به یک دفترچه قدیمی خورد . بیشتر شبیه به سند خانه ای قدیمی بود . یک آرم شاهنشاهی . اصلا فکر این رو هم نمی کردم که این یک پاسپورت باشد . به زبان فرانسوی و فارسی نوشته شده بود دولت شاهنشاهی ایران , پاسپورت .
در دست گرفتنش نیز حس خوبی داشت .
انگار که گنج پیدا کرده باشم .به قدری تازه و سالم مانده بود که گویی همین چند سال پیش صادر شده .
با دوستم تماس گرفتم و گفت : این پاسپرت پدرم بود که 70 سال پیش به شوروی سفر کرده بود .
بله این یک پاسپورت 70 ساله بود که در تاریخ 1317 خورشیدی و 1938 میلادی صادر شده بود .
با اجازه صاحب این گنج یک اسکن با کیفیت بالا از پاسپورت گرفتم و حالا تنها اسکن این گنج در کلکسیون من قرار دارد .












( در صورت نیاز به عکس های بسیار با کیفیت این پاسپورت , با من تماس بگیرید .)

۹ نظر:

  1. hesam salam, jeddan aali bOod! dastet dard nakone kheili khosham Oomad! chandin bar negah kardam o khOondam matlabet ro! waghean pesare goli hasti! khosh be hale maman babat ke pesar be in aghayi daran! mowafagh bashi hamishe!

    پاسخحذف
  2. salam azizam.tavalodet mobarak,omidvaram nazaram save beshe.u harf nadari hesam,taki,,neveshte hatam takaaaan.
    movazebe khodet bashiaaa ninie man.

    پاسخحذف
  3. salam, pesra amoye golam, insha alah movafagh bashi. bloge jalebi dari. matalebesham vaghean jalebe.
    amid janneasr
    iran

    پاسخحذف
  4. Hi, i'm Force India, and visit my blog and follow me, please.
    www.polepositionforceindia.blogspot.com

    پاسخحذف
  5. khob baba pasport pasporte dige, chera ma iraniha inghadr chizi ra bozorg mikonim? khob pasport yani daftarche mosaferat che akhondi che takhuti.

    پاسخحذف
  6. salam dorom man yeki az karbar haye wikipedia farsi hastam .lotf kon ba kefiatesh ro baram mail kon
    ta to wiki estefade konim
    gorbanet
    Mardetanha.wiki@gmail.com

    پاسخحذف
  7. از صاحب این پاسپورت اجازه انتشار گرفته اید؟

    پاسخحذف
  8. خیلی جالب بود.
    دوست عزیز با عرض معذرت اگر امکان دارد توضیح دهید که این پرچمی که ان بالا گذاشته اید متعلق به کدام گشور است ؟اگر ایران است که باید ارم یا نشان داشته باد و فکر می کنم مناسب ترینش نشان شیرخورشید باشد که نشانه حقیقی پرچم ایران است .چون این پرچم متاسفانه هیچ هویتی ندارد.
    پاینده باشید وموفق.

    پاسخحذف